rozkład jazdy PKM Racibórz

Katalog wyszukanych haseł

karola75 Śmiech to zdrowie!

Temat: Kolejna linia


| W ten oto sposób na terenie niewielkiej gminy Lubomia (powiat
| wodzisławski) funkcjonuje trzech organizatorów komunikacji:
| PKM Racibórz Sp. z o.o. - linia 4: Racibórz - Lubomia - Grabówka -
| Syrynia,
| Międzygminny Związek Komunikacyjny w Jastrzębiu - linia 213: Wodzisław -
| Pszów - Zawada - Syrynia,
| oraz ZTZ Rybnik.

Z ciekawości: Jest gdzieś w sieci rozkład?


Na stronie www.rybnik.pl jest do ściągnięcia rozkład jazdy
autorstwa Macieja Maniary. Linii 10A chyba jeszcze nie ma
(nie sprawdzałem).

Pzdr
Jacek Sobota


Źródło: topranking.pl/1726/kolejna,linia.php


Temat: Świętochłowice - DTŚ - czy skończyli? (i Warszawa)


Adam Fularz wrote:


| a ja chcialbym wiedziec, jakie byly przewozy na tej linii. skoro tam
| mieszkasz, to powinienes wiedziec, albo pamietac. jakby byly duze , to
| chybaby nie zamkneli?

PKP nie zna słowa "inwestycja" - wystarczyło kupić wagony motorowe, ułożyć
porządnie rozkład jazdy i linia by do dzisiaj fukncjonowała. Trudno, żeby
skład w postacji ciężki lok spalinowy i kilka wagonów był ekonomiczny.

PKM Racibórz by sobie zafundował linię autobusową z centrum miasta do
stacji w Markowicach skomunikowaną z GKW, a w Gliwicach stacja była w
samym centrum miasta (Gliwice Śródmieście).

A teraz PKS hula na tej trasie...


Źródło: topranking.pl/1727/53,swietochlowice,dts,czy,skonczyli,i,warszawa.php


Temat: Racibórz (i okolice)
Wybrałem się dzisiaj na przejażdżkę linią kolejową Racibórz - Racławice
Śląskie, a przy okazji pobytu w Raciborzu zapoznałem się (częściowo) z
tamtejszą komunikacją miejską.
Niestety w dni wolne połowa linii nie kursuje, więc nie mogłem sobie
podjechać pod zajezdnię (jedyna linia, która tam jeździ to 3 - z
częstotliwością w dni wolne co 4 godziny...).
Podczas spacerku po mieście widziałem 2 sztuki Jelcza PR110M oraz całe
stado Kapen City. Frekwencja była co najmniej marna ;)).

Bilety PKM Racibórz kupuje się w autobusie u kierowcy (ceny: 1,60/0,90 - w
granicach miasta, poza granicami jest drożej).
Rozkłady jazdy są w formie PKSowskiej, czyli: numer, trasa i wszystkie
możliwe kursy z mnóstwem literek. Poza tym poza centrum stoją słupki z "A"
w kółeczku.

PKS Racibórz ma nawet dość "miejski" tabor w postaci Jelczy 120M, L120,
Ikarusów 260 (bez środkowych drzwi) i jakichś starych Mercedesów. Poza tym
tradycyjnie: Autosany H9.21 i H10 oraz Jelcze T120.

W Głubczycach już tylko PKS działa - bardzo tradycyjny (barwy
brudno-pomarańczowo-białe,standardowe logo i ohydne przystanki).

W Racławicach Śląskich przy kasie biletowej (kolejowej oczywiście) wisi
ogłoszenie, że PPKS Głubczyce z powodu likwidacji linii kolejowej
Racławice-Racibórz uruchamia dodatkowe kursy autobusowe.
Pod spodem był rozkład tych linii i, uwaga, linie miały numery (!) i na
dodatek czterocyfrowe! (1011, 1015 i 1061).
Oczywiście podróż autobusem do Raciborza trwa dłużej, jest droższa i mniej
wygodna, ale cóż...(ciekawe kiedy PKP się opamięta...)


Źródło: topranking.pl/1727/raciborz,i,okolice.php


Temat: Linie, którym grozi śmierć po 31 III


A ktora zbiera najwiecej ludzi? E-3, 216 (to jest linia ZTZ Rybnik czy MKZ
Jastrzebie?) czy wahadlo PKSu? Jak ksztaltuja sie ceny jednorazowek i
miesiecznych? Czy ZTZ i MZK i PKS maja jakas unie biletowa?


Najwięcej ludzi zbiera E3, chociaż ostatnio takich tłumów na odcinku
Wodzisław-Rybnika nie widuję (linia E3 jedzie trasą
Jastrzębie-Wodzisław-Rybnik), w każdym razie nie tyle co na odcinku
Jastrzębie-Wodzisław (tu poważna krecha dla pekape za likwidację tej
pięknej trasy, szczególnie że poza drogim pks'em i linią E3 na
Wodzisław-Jastrzębie nie ma nic innego). Linia 216 raczej duzych tłómów
nie wozi, najwięcej ludzi jeździ nią na trasie Wodzisław-Biertułtowy
(Biertułtowy są obok Obszarów). Nie znaczy to jednak że na pozostałym
odcinku autobusy tej linii jeżdżą puste. Zarówno linia E3 jak i 216 to
linie MZK (ZTZ ma linie jedno i dwucyfrowe), 216 jest linią zwykłą, a E3
pospieszną. Do niedawna na E3 jadąc trasą Wodzisław-Rybnik (na tej lini
cena jest zależna od trasy) trzeba było skasować dwa bilety do 20 co wg
aktualnego cennika by dawało N2x2,20 U2x1,40, ale MZK mimo że jest raczej
betoniaste zauważyło że pks podbiera im pasażerów więc obniżyli cenę do
jednego biletu powyżej dwuedziestu minut N2,80 U1,70 (najlepsze jest to że
jak ktoś jedzie całą trasę Jastrzębie-Rybnik to płaci po staremu) i w ten
sposób cena za przejazd jednorazowy zrównała się z linią 216. Gdy chodzi o
bilety okresowe/miesięczne to gdy cena biletu na samą linię E3 lub same
linie zwykłe jest do przełknięcia to cena zwykłe+E3 jest skandaliczna.
Cennik MZK na stronie MZK jest trochę nieaktulany (nie uwzględnia
ostatniej podwyżki jednorazowych) ale większość okresowych/miesięcznych
się zgadza. http://www.mzkjastrzebie.com/cennik.htm
Pozostaje kwestia PKS'u. Pks Rybnik zrobił na tej trasie ceny promocyjne,
przy przejazdach jednorazowych obowiązuje stawka taka jak do 5km czyli
aktualnie normalny kosztuje 2,50, przy czym uczniowie mają tu ulge
handlową 25%, więc płacą trchę taniej, a gdy chodzi o bilety miesięczne to
niewiem ile kosztuje na tej trasie, ale moge jutro spojżeć na dworcu.
Pks'y zbierają głównie mieszkańców osiedli bardziej oddalonych od dworca
autobusowego (lwia część osiedli jest oddalona od centrum o jakiś
1km-1,5km od centrum) okrążając najpierw centrum co wydłuża czas jazdy o
niecałe 10minut i dopiero od dworca kolejowego jedzie ta samą trasą co E3.
Pominąłem tu całkiem rybnicki ZTZ, bo on do Wodzisławia nie dociera
organizując komunikację na teren Rybnika i dojazd z/do Rybnika do/z
przyległych miasteczek takich jak Rydułtowy, Radlin (w regionie mówimy
Biertułtowy bo centrum Radlina się mieści w Biertułtowach), Jejkowice.
Większość miejsc w Rybniku do których dojeżdżają ludzie jest zlokalizowana
w centrum, ale gorzej z osiedlami mieszkaniowymi bo stamtąd to już raczej
miejskim autobusem na pociąg trzeba by było jechać. Pytałeś jeszcze o unie
biletową, niestety (niestety dla mieszkańców) takiego czegoą nie ma, a
przydałoby się bo miejskie autobusy na niektórych trasach nie jeżdżą za
często (na przykład co godzinę) a pks jest dość dobrym uzupełnieniem na
wielu trasach, podobnie unia ZTZ+MZK by się przydała bo na przykłąd jakby
ktoś chciał na terenie Rydułtów dojeżdżach to staje przed dość dużym
dylematem jaki miesięczny se kupić bo ZTZ ma tam tyle samo linii co MZK
(poza tym jest jeszcze PKM Racibórz i PKS). Trochę się rozpisałem :),
jakbyś chciał się dowiedziec coś więcej to pisz najleplepiej na gg podane
w sygnaturce.


No i czy dworzec w Wodzislawiu nie jest jednak polozony troche na uboczu
miasta?


To prawda że jest położony trochę z boczku centrum. Nie aż tak daleko żeby
zniechecić ludzi przyciągniętych dobrym rozkładem jazdy, tańszymi biletami
miesięcznymi i krótszym czasem jazdy. Piesze pokonanie odcinka dzelącego
dworzec autobusowy i kolejowy zajmuje około 10 minut. Nie znaczy to jednak
że ludzie dojeżdżający do Wodzisławia i z Wodzisławia mają dalej na pociąg
niż na autobus. Osiedla mieszkaniowe są w ten sposób zlokalizowane że
mieszkańcy mają do pokonania tą samą odległość, a niektórzy mają nawet
bliżej. Co do ludzi dojeżdżających do Wodzisławia (do Wodzisławia jeżdżą
głównie uczniowie szkół średnich) to uczniowie dwóch szkół mają dalej na
pociąg, ale niewiele dalej, z jedenj szkoły mają znacznie bliżej, a reszta
ma tak samo. Ludzi dojeżdżających do Wodzisławia do pracy środkami
komunikacji publicznej jest niewiele, prawie wszyscy ludzie pracujący mają
samochody, dlatego ucznowie na tym terenie stanowią 80% pasażerów
komuniacji publicznej i dlatego pod uczniów trzeba układac rozkład.


A czy ludzie dojezdzaja teraz koleja od strony Chalupek do Wodzislawia? Czy
tez rzadzi tam PKS?


Niestetety rządzi pks i całkiem sporo ludzi nim jeździ na tej trasie,
głównie młodzież szkolna. Pks'em jeżdżą z prostego powodu, pociągów na
dojazd do szkoły po prostu nie ma. Jak jest pociąg o 6:46, który przyjeżda
do Wodzisławia na 7:11 to następny jest dopiero o 13:11. Gdyby ten pociąg
dojeżdżał do Wodzisławia trochę wcześniej (w niektórych szkołach lekcje
zaczynają się na 7:15) i poza nim by były pociągi dowożące uczniów na 8:00
i 8:50 to by jeździli, tym bardziej że pks ma dłuższy czas jazdy.


Źródło: topranking.pl/1567/linie,ktorym,grozi,smierc,po,31,iii.php



Cytat

Aby człowiek czuł siebie, konieczne jest, by się w jakikolwiek sposób ustosunkował do ludzi. Maksym Gorki

Meta